Veelgestelde vragen
Autoschade
-
Ik heb autoschade. Waar moet ik dat melden?
Neem altijd eerst contact op met je verzekeraar of leasemaatschappij. Zij helpen je verder en verwijzen je door naar een herstelbedrijf. Doorgaans is dat een bedrijf in het postcodegebied waar je woont, maar dat is geen must. Vraag gerust naar het herstelbedrijf van jouw keuze. Natuurlijk ben je bij ABS Coppens altijd welkom!
-
Mijn auto is total loss! Wat wil dat precies zeggen?
Er zijn twee mogelijkheden. Of je auto heeft dusdanig veel schade dat verantwoord autoherstel niet meer mogelijk is. Dit wordt ‘technisch total loss’ genoemd. Wat ook kan is dat de kosten voor het herstellen van je auto groter zijn dan de restwaarde. In dat geval spreken we van ‘economisch total loss’.
-
Hoe kom ik thuis als jullie mijn auto repareren?
Geen zorgen, we regelen vervangend vervoer. Met een leenauto of leenfiets kun je snel je weg vervolgen
-
Hoe kan ik schade melden bij ABS Coppens?
Het meest eenvoudig is om je schade online te melden. Dat kan 24 uur per dag en het kost je slechts een paar minuten. Binnen een werkdag nemen wij dan contact met je op.
Ruitschade
-
Ik heb ruitschade. Kan dat altijd worden hersteld?
Helaas niet. We kunnen veel maar niet alles herstellen. Bij ruitschade geldt: hoe eerder je contact opneemt, hoe groter de kans op succes. Laat een pit, sterretje of barst dus niet zitten, want dan kan de schade erger worden. Dat gaat niet alleen ten koste van de verkeersveiligheid, maar kan ook tot hogere kosten leiden. Een autoruit repareren is een stuk goedkoper dan vervangen.
-
Ik wil graag een prijsopgave voor de reparatie van mijn auto. Kan ik daarvoor langskomen?
We vinden transparantie belangrijk, dus een prijsopgave is geen probleem. Meld je schade online aan of loop even binnen, een afspraak maken mag maar hoeft niet.
-
Hoe kan ik schade melden bij ABS Coppens?
Het meest eenvoudig is om je schade online te melden. Dat kan 24 uur per dag en het kost je slechts een paar minuten. Binnen een werkdag nemen wij dan contact met je op.
-
Wanneer kom ik in aanmerking voor vervangend vervoer?
Kleine reparaties kunnen soms worden uitgevoerd terwijl je wacht. Als je auto niet direct kan worden gemaakt, zorgen wij voor vervangend vervoer.
Verzekeringen
-
Ik heb autoschade. Hoe kan ik dat verhalen?
Dat hangt af van de situatie. De eerste vraag is natuurlijk wie de veroorzaker is van het ongeluk. Verder is de afwikkeling afhankelijk van de wijze waarop je verzekerd bent. Geen zorgen, we denken met je mee en staan voor je klaar.
-
Als er sprake is van autoschade die op iemand anders verhaald kan worden, waarom moet ik dan toch eigen risico betalen?
Helaas: ‘eigen risico’ is precies wat het zegt, namelijk het risico dat sowieso voor jouw rekening komt. Maar niet getreurd: als de schade verhaald kan worden, dan krijg je het eigen risico terug van de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij.
-
Moet ik de kosten voor autoschadeherstel voorschieten?
Nee hoor, dat is niet nodig. Alle kosten die door je verzekering gedekt zijn, regelen we rechtstreeks met de lease- of verzekeringsmaatschappij. Het eigen risico moet je natuurlijk wel betalen, indien daar sprake van is. Vallen de kosten buiten je verzekering? Helaas, dan ontvang je van ons wel een factuur.
-
Wat zijn de gevolgen voor mijn no-claim als de schade door mijn verzekering wordt gedekt?
Dat hebben wij niet direct inzichtelijk, maar op verzoek kunnen we dat wel opvragen bij de lease- of verzekeringsmaatschappij, of bij een tussenpersoon. Zij berekenen vervolgens de consequenties, zodat je precies weet waar je aan toe bent.
-
Hoe kan het Waarborgfonds Motorverkeer mij helpen?
Het Waarborgfonds Motorverkeer is er voor iedereen die te maken krijgt met schade aan zijn/haar motorvoertuig die veroorzaakt is door een onbekende. Je kunt bij het fonds een claim indienen voor een schadevergoeding, mits aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- Er is aangifte gedaan bij de politie.
- Het is aantoonbaar dat een ander motorvoertuig de schade heeft veroorzaakt.
- Er is een ingevulde getuigenverklaring beschikbaar.
-
Hoe kan ik schade melden bij ABS Coppens?
Het meest eenvoudig is om je schade online te melden. Dat kan 24 uur per dag en het kost je slechts een paar minuten. Binnen een werkdag nemen wij dan contact met je op.
Vervangend vervoer
-
Wanneer kom ik in aanmerking voor vervangend vervoer?
Kleine reparaties kunnen soms worden uitgevoerd terwijl je wacht. Als je auto niet direct kan worden gemaakt, zorgen wij voor vervangend vervoer.
-
Hoe kom ik thuis als jullie mijn auto repareren?
Geen zorgen, we regelen vervangend vervoer. Met een leenauto of leenfiets kun je snel je weg vervolgen
-
Mijn auto heeft dusdanig veel schade dat rijden niet meer mogelijk is.
Geen zorgen. Met onze haal- en brengservice hebben we dat zo geregeld.
-
Mijn auto heeft schade, rijdt nog wel, maar ik voel me door het ongeluk even niet prettig achter het stuur. Wat nu?
Ook dan kun je gebruikmaken van onze haal- en brengservice. Het gaat ons erom dat je snel weer veilig de weg op kunt, niet dat je de weg op moet.
Haal- & brengservice
-
Hoe kom ik thuis als jullie mijn auto repareren?
Geen zorgen, we regelen vervangend vervoer. Met een leenauto of leenfiets kun je snel je weg vervolgen
-
Wat zijn de kosten voor de haal- en brengservice?
Dit is een gratis service van ABS Coppens.
-
Mijn auto heeft schade, rijdt nog wel, maar ik voel me door het ongeluk even niet prettig achter het stuur. Wat nu?
Ook dan kun je gebruikmaken van onze haal- en brengservice. Het gaat ons erom dat je snel weer veilig de weg op kunt, niet dat je de weg op moet.
-
Mijn auto heeft dusdanig veel schade dat rijden niet meer mogelijk is.
Geen zorgen. Met onze haal- en brengservice hebben we dat zo geregeld.
Overig
-
Ik heb autoschade. Waar moet ik dat melden?
Neem altijd eerst contact op met je verzekeraar of leasemaatschappij. Zij helpen je verder en verwijzen je door naar een herstelbedrijf. Doorgaans is dat een bedrijf in het postcodegebied waar je woont, maar dat is geen must. Vraag gerust naar het herstelbedrijf van jouw keuze. Natuurlijk ben je bij ABS Coppens altijd welkom!
-
Hoe kan het Waarborgfonds Motorverkeer mij helpen?
Het Waarborgfonds Motorverkeer is er voor iedereen die te maken krijgt met schade aan zijn/haar motorvoertuig die veroorzaakt is door een onbekende. Je kunt bij het fonds een claim indienen voor een schadevergoeding, mits aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- Er is aangifte gedaan bij de politie.
- Het is aantoonbaar dat een ander motorvoertuig de schade heeft veroorzaakt.
- Er is een ingevulde getuigenverklaring beschikbaar.
-
Ik heb autoschade. Hoe kan ik dat verhalen?
Dat hangt af van de situatie. De eerste vraag is natuurlijk wie de veroorzaker is van het ongeluk. Verder is de afwikkeling afhankelijk van de wijze waarop je verzekerd bent. Geen zorgen, we denken met je mee en staan voor je klaar.
-
Ik wil graag een prijsopgave voor de reparatie van mijn auto. Kan ik daarvoor langskomen?
We vinden transparantie belangrijk, dus een prijsopgave is geen probleem. Meld je schade online aan of loop even binnen, een afspraak maken mag maar hoeft niet.
-
Mijn auto is total loss! Wat wil dat precies zeggen?
Er zijn twee mogelijkheden. Of je auto heeft dusdanig veel schade dat verantwoord autoherstel niet meer mogelijk is. Dit wordt ‘technisch total loss’ genoemd. Wat ook kan is dat de kosten voor het herstellen van je auto groter zijn dan de restwaarde. In dat geval spreken we van ‘economisch total loss’.
-
Eenvoudig aanvragen autoherstelIn 5 minuten geregeld.
-
Gegarandeerd hoogwaardige reparatieMet behoud van fabrieksgarantie.
-
Snelle service in autoherstelKleinherstel vaak binnen één dag uitgevoerd.
-
Vervangend vervoerAltijd een leenauto beschikbaar.
-
Scherpe vaste prijsJe betaalt wat op de offerte staat, geen euro meer.